24 Ocak 2014 Cuma

KURULUŞ HİKAYEMİZ 1

                   Biz mağaza işine; ortağımla beraber 2008 şubatın başında çocuk giyim markası Bücürük' ün bayiisi olarak başladık. 6 ay kadar bir süreden sonra ortağım benim lehime olduğunu düşünerek ve başka bir mağazası daha olduğu için  ortaklıktan kendi payını bana devrederek devir parasını bayramda(devirden 3 ay sonra bayram vardı) ödemem koşuluyla çekildi.  İlk başlarda ağır bir sorumluluk ve bu işte yeni olduğumdan;  yürütemem, başaramam diye korktum. Sonra sevdiğim bir iş tarzı ve birazda işe bağlılık gibi bazı etkenlerden dolayı işi yürütmeye başlayınca daha çok sarıldık. iki buçuk yıl bücürük markasının bayii si olarak devam ettikte sonra bayiiliği bıraktım zorunlu olarak. Bu ayrı bir yazı konusu olacak kadar uzundur başka yazımda ele alacağım markaların çalışma sistemlerini. Tabii bayii olduğumdan dolayı tabelada mağazanın ismi bücürük diye geçiyordu. Bu serüvende yedinci yıla girdik üç isim değiştirdik. şuan mağazamızın ismi   https://www.facebook.com/jujigiyim?ref=hl   dir. Bücürük markasının bayiiliğinden çıkınca tabii tabelayı değiştirmeni istiyorlar uymazsan ki uymadım marka avukatı aracılığı ile ihtar yazısı gönderiyor o zaman da ismi değiştirmek zorunda kalıyorsun benim gibi :). Daha sonra çocuk mağazasının ismi ne olabilir diye uzun bir dönem düşündükten sonra PİNOKYO ismine karar verip tabelayı öyle yaptırdım.

23 Ocak 2014 Perşembe

MAĞAZADA HIRSIZLIK

        Güvenlik mağazanın vazgeçilmezlerindendir. Mağazalarda hırsızlık çok fazla oluyor çoğu zaman farkına bile varılmaz sebebi bir güvenlik programı olmadığı zaman durum vahim olur ama fark edilmez. Çünkü bazen öyle insanlar hırsızlık yapar ki görünce gördüğün halde inanamazsınız. Bakıyorsunuz; kapalı,tesettürlü neredeyse elli yaşlarında olgun bir insan ama çok basit bir ürün çalabiliyor. tecrübeyle sabittir. İş yerinde caydırıcı bir güvenlik sistemi olması lazım. Kamera sistemi aslında çok işlevsel değildir ama caydırıcıdır.Tabii o sistem olduğunda mağazanın giriş bölümlerinde bu mağazanın kamera sistemi ile korunduğuna dair bir kaç yazı olması lazım. Maliyetli olsa da en mantıklısı çipli sistemdir. kamera sistemi yaklaşık bin beş yüz(1500) lira civarına mal edilebilir [kayıt cihazı,dört kamera ve işçilikle beraber]. Ama kameraya rağmen hırsızlık oluyor. Görsen dahi kaydı polise ver, şikayetçi ol ondan sonra bekle bir sürü formalite. Ama çipli sistem hemen sonuç verir orta boy bir mağaza için beş bin(5000) lira civarında maliyet çıkar ama ürün kapıdan çıkarken hemen öter ve sonuç verir. Aslında mantıksal olarak düşünüldüğünde her ay iki ürün çalınsa ki o kadar oluyor yirmi beş(25) liradan ayda elli(50) lira yapıyor bu en az olanıdır. Aylık 50 liradan yıllık 600 lira yapar. Varın gerisini siz düşünün

20 Ocak 2014 Pazartesi

MAĞAZA DİZAYNI

                    Dizayn basit bir şey gibi gelebilir ama asıl mağazayı oluşturan önemli bir faktördür. mesela kabinlerin yakınında yanlarında aynanın olması iyidir. Asla kabin içine ayna yaptırmayın  çünkü müşteri kendi kendine karar verir içeride ama içeride eğer ayna yoksa ürünün kendisinde nasıl durduğunu görmek için çıkıp aynaya bakacak o zaman en azından satış için ikna etme şansı doğuyor; bu ince bir detaydır ama önemlidir.bunun dışında bayan kabinlerinin yakınında sota ve kullanılmayan bir alana deri görünümlü oturmalıklar oluyor onlardan yerleştirilebilir buda müşteri ile gelen ve müşteriyi bekleyen kişilerin acele etmemesi için oturabilecekleri bir yer görevini görür. İçeride kamera varsa bayan kabinleri görmeyen bir konumda olmaları gerek buda tedirginliği,yanlış anlaşılmaları ve kaygıyı gidermek içindir. Kasa bankosu genelde çıkışa doğru olması veya çıkışa yakın bir yerde olması avantajdır.

19 Ocak 2014 Pazar

GİYİM REYONU

       Şimdi biraz da genel den bahsedelim herhangi bir konuda değil. Mağazada her zaman bir yenilik yapmak gerekir. Mesela reyonların yerlerini değiştirmek üstte asılan bir ürün grubunu başka bir reyona veya alt sıraya dizmek öndeki modeli arkadaki ile değiştirmek. Dizme şeklini değiştirmek bunlar mağazanın olmaz sa olmazlarıdır. kesinlikle hafta da en az bir defa uygulanması gereken kurallardır. değişimin sebebi her gün yeni ürün gelmediğinden sürekli uğrayan müşteriler her zaman bir ürünü veya bir ürün grubunu her zaman aynı reyonda ve hiç kıpırdamamış halde gördüğü zaman bu ürün iyi değil veya kötüdür veya bu mağaza sürekli yeni ürün getirmiyor düşüncesine kapılır. müşterinin geneli böyle düşünmeye başladığı zaman sonradan durum değişirse dahi sürekli değişiklik yapılsa da eski müşterinin tekrar kazanılması uzun bir zaman alacaktır. onun için rutin yapılması elzemdir.      http://www.cicicee.com/

18 Ocak 2014 Cumartesi

İNDİRİM

                     Bazı şeyleri insan çok geç kabulleniyor veya geç anlıyor. demek istediğim şu; genel de bir sezon bitince o sezona ait ürünler kolilenip depoya kaldırılır. Mesela kışlık veye yazlık sezona ait ürünler sezon bitimine yakın toplanır. Ama bunun yerine zamanında gerekirse %50 indirim yapılarak elden çıkarılıp o sezona ait ürünlerin elden çıkarılıp temizlenmesi en mantıklısı olur buradaki mantık şudur hem eski sezona ait ürün elde kalmaz hemde bir ürünü koliye koyup altı ay bekletip tekrar çıkarmaktan sa zararına da olsa sezon sonunda elden çıkarılması ve o parayla yeni sezona ait ürün alınması daha uygun ve daha mantıklı olur.Tabii ben bunu biraz geç algıladım daha doğrusu alışımın altına ürün satmayı çok geç yani 6 yıl geçtikten sonra anlayıp kabullendim.

17 Ocak 2014 Cuma

MODA

                   Moda, trend veya adına her ne diyorsanız; bunu takip etmek lazım. Çünkü takip edilmezse piyasa veya etrafınızdaki diğer mağazalarla rekabet etme şansınız kalmaz. Mesela her sene bir şey çok satar bu; bazen bir yelek bazen bir şalvar bazen bir penye de olsa etek olur bazende bir üst olur o sene getireceğin ürünleri ona göre ayarlamak gerekir. Her sene bir renk veya bir desen moda olur onu takip edip bilmek gerek. Çünkü moda olan rengin pantolonu ,eteği üsttü her şeyi çıkıyor. mağazaya toptan ürün alındığında alınan pantolonların ve üstlerin ayrı ayrı yerden alınmasına rağmen BİRBİRİYLE UYUMLU olması gerekmektedir.Bazen kendi inandıklarımız dan moda anlamında diyorum vazgeçmemiz gerek her fikre açık olmak gerek. Mesela ben eskiden ürün alırken beyaz rengi çabuk kirlenir kim giyer diye fazla almıyordum ama tam tersi çıktı yazın en çok satan renk beyazdır.Bir örnek daha vermek gerekirse bayanların son zamanlarda tercih ettiği ve moda olan o naylon çizmeleri ben ayakkabıcı olsaydım asla bulundurmaz dım niye ? çünkü eskiden bizim Anadolu da onları ahır temizleme ve halen her yerde belediye çalışanlarının kanal ve kanalizasyon işlerinde giydikleri çizmenin birebir aynısı. Onun için ön yargılarımızdan kurtulup yeniliklere açık olmak gerek.  http://blog.pembeseker.com.tr/,  http://giyimmagaza.blogspot.com/

16 Ocak 2014 Perşembe

ESNAFLIK

                   ESNAFLIK; Gerçi bu tabiri artık çok fazla kimse kullanmıyor. Genel de iş sahibi, işletmeci,iş adamı( bu biraz ağır oldu) iş yeri sahibi gibi tanımlamalar kullanılır bankalarda veya sorulduğunda. Ama bunların kökeni esnaflık dır ve en kadim meslektir. genelde bu tanımlamaya(esnaflık) sahip olan biri çevresinde iyi biri diye bilinmeli çünkü belli bir süre sonra siz herkesi hatırlamayabilirsiniz ama müşteri bir iki defa uğramışsa seni tanır onun için çevrede (mağaza dışındaki zamanlarınızda) anormal veya abuk subuk davranışlarda bulunmamak gerekir.  yanlış hareketler adınızın yani mağaza adınızın (çünkü siz mağaza adınızla anılacaksınız semtinizde) kötüye çıkması demek buda taktir edersiniz iyi bir şey değildir.Onun için Mağazaya her çeşit insan geliyor ve her türden karakter sahibi insanları görüyorsunuz. Ağır başlı hareket etmeniz,ne yaptığınızı  iyi bilmeniz; işinizi ne kadar ciddiye aldığınızı gösterir.