20 Ocak 2015 Salı

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ MİYİZ............ah markalar..............

              Bilinçli tüketici neyi ne kadara ve niçin aldığını ve neden aldığı, ayrıca neden aldığı  yeri tercih ettiğini bilen biridir.
              Bu sebeple bilinçli tüketici önce kendi ekonomisini daha sonra esnafını daha sonra da toplumun çıkarını gözeterek hareket edendir.Mesela AVM leri ve markaları ele alalım. Bir insan düşünemez mi şu an Türkiye de perakende satış yapan markaların çoğunun üretim yeri  Çin, malezya, Tayvan gibi ülkelerdir. Markaların gözü para hırsı bürümüş, Türkiye halklarına satış yaparak kazandığı parayı ve yatırımı sırf bir kaç dolar fazla kazanmak için bu saydığım ülkelere fabrika kurup Türkiye halklarından kazandığı parayı çin ve diğer milletlere iş kapısı yapıyor. Asıl ihanet budur; madem bu insandan parayı kazanıyorsan burada fabrikanı kuracaksın ve buranın insanı çalışacak ve iş aş sahibi olacak değil mi?
               Ama tüketicilerin buna tepki olarak boykot yapması lazım bak bakalım o zaman yapabiliyorlar mı?. isimleri de gizli saklı da değil Lcw waikiki den tutun Lescon a kadar çoğu marka böyle.Bakın bir Lcw nin montunun üretim yeri etiketini okuyun çin malını satıyor...ama çoğu öyle dedim ya bunların farkında olmak ve tepki koymak için bilinçli tüketici olmak lazım.....

17 Ocak 2015 Cumartesi

AYAZMA EMLAK KONUTLARI........


       Toplamında 1200 konut civarında olacak olan proje ayazma da ziya gökalp mah. de yapılacak.
yapılacak konutların 800 adeti hakim ve savcılar için adalet bakanlığına satışı yapılmış olup 100 adeti ise başak şehir belediyesine satılmıştır. geriye kalan yaklaşık 300 adet konut ise halka kuralı satış yolu ile satılacaktır.... toki ve emlak Konut tarafından Biser inşaat firmasına yaptırılacak olan proje de ayrıca sosyal alanlar da mevcut olacak. fiyat lokasyona göre yüksek olmakla beraber başvuru yoğunluğuna göre ufak değişikliklerde yapılabilir zanımca.
http://www.emlakkonut.com.tr/_Assets/Upload/Images/file/fiyatayazma.pdf
http://www.emlakkonut.com.tr/_Assets/Upload/Images/file/ayazmataah%C3%BCtname2014.pdf
http://online.emlakkonut.com.tr/Kurabasvuru.aspx?KURA=AYZ



17 Aralık 2014 Çarşamba

FİYAT SİSTEMİ

                         Aslında fiyatlandırma çeşitlilik gösteren bir mevzudur. Çünkü bu bazen ürüne göre bazen de yere göre değişkenlik gösterebilir. Mesela  20 lira aldığın bir ürünü 39 lira fiyat koyarsın 4 lira indirim payı olur aslında bu iyi bir kar marjıdır. Ama bakarsın bulunduğun yerde kar marjı daha düşüktür o zaman onlara göre ezilirsin onun için  ayak uydurmak gerek. Sende olan bir ürünü senden daha aşağı bir fiyata sattıklarında müşteri senden çekilebilir. Tüm olumsuzlukların önüne geçebilmek için ben her ne kadar beceremezsem de  dikkatli ve güncel olmak lazım. kar marjının düşük olması (çok abartmamak şartıyla) sirkülasyonu getirir. Bu da kazancın artması ve hareketliliğin süreklilik kazanması anlamına gelir. Mesela şu an aralık ayındayız işler son iki aydır diğer senelere göre bayağı düştü yeni bir sisteme geçmeye hazırlanıyorum. yüzde elli(%50) kar marjına ve sabit fiyat sistemine geçeceğim. Eğer bir sirkülasyon yakalayabilirsem devam edeceğim ...

22 Kasım 2014 Cumartesi

BU SENE RANDOM YIKAMALI KOTLAR ÇOK MODDA

                              Evet bu sene bayanlarda jeans olarak random yada kar yıkama bazı üreticilerin ise havlu yıkama dedikleri yıkamada renklendirilen pantolon modellerin çok revaçta olduğu bir gerçek. Kışın soğuk günlerini yaşadığımız bu günlerde hala bilek pantolon tercih edilmesi şaşırtıcı olsa da botlarla iyi bir uyum sağlayacağı da su götürmez bir gerçektir. kilolu bayanların tercihi bu tarz pantolonlarda her zaman kül rengi dediğimiz fümeye yakın bir renk  olması  zarif gösteriyor olmasıdır. Kabanlarda ise bu sene hem kaşe hemde kaşeye yakın kumaşlarda bol dediğimiz salaş bir şapkaya sahip etnik renklerden oluşan kabanlardır. Desenler farklı ve bazen bol ve kalın çizgiler popüler tarzlardır. Alt olarak kesinlikle tercih triko tarzı ve bol şekilli taytlar seçilmelidir......

12 Ekim 2014 Pazar

MAĞAZA DA KONUM................

                       Bir kere daha anladım ki mağaza açarken en önemli olayın "yer" olması kesinlikle köşede  kuytuda değil; daha fazla kira verin ama en işlek yerde olsun. Tespitlerimle sabittir. Bir örnek vermek istiyorum geçen sene bir arkadaşım benim olduğum cadde de kırtasiye için yer baktığını söylüyordu. çok bekledi ama caddenin en işlek yerinde bir yer kiraladı. Kırtasiyesini açtı o arada cadde de iki kırtasiye vardı ve düzenleri ile müşterileri oturmuştu onların. bu ise yeni olmasına rağmen ikisini de ikiye katladı. neden çünkü yeri güzeldi yol üstü kalabalığın olduğu bir yerdi. Gözlemlemek için uğradığımda tıklım tıklımdı eski ve yılların diğer kırtasiye lerine baktığımda sadece birer  müşterileri vardı ama onun ki tıklım tıklımdı. işte mağazanın konumunun farkı budur. iş yapılmayacak bir yer olduğunda istediğin kadar ucuz kira olsun fayda vermez.....

16 Temmuz 2014 Çarşamba

İŞ TAKİBİ

                            Eğer düzgün bir ciro yapılmak isteniliyorsa ki amaç zaten odur hiç bir zaman yılmamak üşenmemek ve takibi bırakmamak gerek. İş takibi dediğim olay ayda bir ürün almak yerine haftalık ama azar azar almak lazım. çünkü bakıyorsun yeni bir ürün trend olmuş ve sen onu zamanında bulundurman gerek yoksa herkes giydikten sonra getirildiğinde çok da anlam ifade etmiyor ayrıca müşterinin gözünde takip edilmesi ve sürekli uğranılması gereken bir mağaza olarak yer edinemezsiniz. Her ne kadar bu bildiğim püf noktaları kendim her zaman uygulayamaz sam da kesinlikle uyulması zaruri olan durumlardır. 

7 Mayıs 2014 Çarşamba

ERGEN MÜŞTERİLER

                                   Başlıktan da anlaşılacağı gibi aklımda kalan ve tuhaf davranan bazı ergen müşterilerimizin davranışlarından bahsedeceğim. mesela  ergen kız; annesi ile geldiğinde ürün alma ihtimali düşüktür neden? derseniz çünkü çatışmacı bir tavır sergiliyorlar ergenler. Ve sonunda anneleri ile kavga ederek çıkıyorlar, bu durumu daha gerçekleşmeden hemen daha olayın başında tahmin edebiliyorsunuz çünkü ergen erkeklerde de bu durum mevcuttur agresif davranıyorlar. Reyonlara bakarken; ürünlere bakışı eline alıp inceleyişi dahi iticidir. Yani ürüne bakarken alıp fırlatıyormuş gibi bakıyor. Hele hele yanında birde kız arkadaşı varsa;  gör o zaman kızın nasıl davrandığını. Birisi ona bir ürünü gösterip güzel olduğunu söylediğinde  beğenmediği ürünü ağkkkkk diye ses çıkararak anlatır.  mesela yardımcı olmak adına ürün gösterdiğinizde "onu ben mi giyeceğim?" diye sanki hakaret ediyormuşsunuz gibi gelir ona.
                                   Tabii ki çok efendi ergen kızlara ve erkeklere de denk geliyorsunuz ama genelleme de az bir oranda dırlar. Onları tenzih ederek anlatıyorum. ürün fiyatlarını duyduklarında kimilerinden "ohaa" kimilerinden "çüüşş"  lafını duyabilirsiniz. Bunu genelde anne veya babaları ile beraber geldiklerinde yapıyorlar burada bu tarz konuşanlara hep aynı cevabı vermişimdir. ""sen evde büyüklerine, anne ve babana böyle mi hitap ediyorsun?"".
                                   Bunların yanında birde çok kapalı bir şekilde giyinmiş olarak gelip kabini kullanmak için izin isteyip dışarı çıktığında apayrı ve çok mini ve açık elbiselerle çıkana,bazende tam tersine denk gelirsiniz. Anlaşılacağı gibi en sevilmeyen müşteri profilidir ergenler.
NOT: Ergenlerin davranışlarına örnek olarak yukarıdaki fotoğrafı koydum verdiği pozdan ergen olduğunu anlarsınız. Fotoğraftaki dünyaca ünlü bir sanatçı (Justın Bıeber). Ama ergen işteeeeee.......